• Novinky

• Dobrodružná cesta za pokladem

• FOTOGALERIE

Konečně je to tady - den, kdy vyrážíme na cestu za pokladem. Ráno jsme dostali vzkaz, že se máme přesunout na zastávku. Stále netušíme, kam vyrážíme. Po 15 minutách jízdy jsme v Podkopné Lhotě. Nyní pokračujeme podle fáborků a hledáme dopisy, ve kterých jsou úkoly. Po cestě sbíráme 7 písmen, ze kterých nám vychází název pokladu – KAMARÁD. Nacházíme také krabice s klíči k pokladu a zvládáme balónkovou bitvu s piknikem. Bylo to dobrodružné dopoledne. Všichni jsme si to užili.

Martina Vajďáková

• Vítání občánků

• FOTOGALERIE

Uplynulou neděli 18. června proběhlo poslední vítání občánků v tomto školním roce. Tentokrát naše děti přivítaly mezi veselské občany dvě děťátka – Kristýnku a Kubíčka. Rodiče i ostatní rodinní příslušníci si poslechli básničky, také několik ukolébavek a na závěr děti zacinkaly na zvonečky lidovou píseň Černé oči. Vše se moc podařilo a všichni si zaslouží velkou pochvalu.

Vítání se tentokrát ujal pan místostarosta, i tomu patří velké poděkování, stejně jako paní učitelce Goišové, která celé kulturní pásmo připravila a s dětmi nacvičila.

Petra Slováčková

• Přehlídka tanečních kroužků ve Slušovicích

• Odpoledne 29. 5., tedy ve stejný den a čas, kdy se jedna parta vydala vstříc k vítězným bojům na McDonald´s cup směrem k Uherskému Hradišti, jsme se my s tanečním kroužkem vydali reprezentovat školu opačným směrem, a to do Slušovic. Tam se konala Přehlídka místních tanečních kroužků.

Taneční a pohybový kroužek navštěvuje 16 dětí, ve Slušovicích si nakonec zatančilo dětí 12.

Myslím, že se našim malým tanečníkům vystoupení povedlo na jedničku s hvězdičkou a zaslouží si velkou pochvalu. Posuďte sami. :)

Paní učitelka Eva

• Malá školní olympiáda

• Jsi-li veselý školák, přijď si ve čtvrtek 22. 6. 2023 od 16:00 zasportovat a zasoutěžit o medaile!

Srdečně Vás zvou maminky z Unie rodičů a paní učitelky

• Výlet s předškoláky do Zlína

• FOTOGALERIE

I tentokrát nám počasí přálo. Nejdříve jsme navštívili Krajskou knihovnu ve Zlíně. Děti si měly možnost některé knížky prohlédnout a strávit tak několik chvil u obrázkových kamarádů. Poté jsme se vydali na nedalekou 21. budovu, kde jsme s dětmi vyjeli do 16. patra a kochali se tak krásným výhledem na město Zlín. Coby to bylo za výlet, kdybychom neposvačili a nedali si pak něco dobrého v cukrárně. V našem případě zmrzlinu, dle vlastního výběru. Trošku „ucapkaní“, ale plní nových dojmů, jsme se vrátili šťastně a spokojeně domů.

Dne 12. 6. 2023 k nám zavítalo Divadlo Plyšového Medvídka s příběhy ze života stromů ve výpravné pohádce pro děti. Malý doubek Vroubek se vydal na cestu, aby poznal, jak to chodí v lese. Dětem se divadlo moc líbilo.

Ve čtvrtek 8. června proběhlo v naší škole Pasování prvňáčků na čtenáře. Jednalo se o velmi slavnostní chvíli, kdy naši prvňáčci předvedli své čtenářské dovednosti. Pasování se ujala královna Petronela a princezna Martone. Velký dík však patří také komorné Knihomolce (paní knihovnici Sobotíkové), která si připravila krásný proslov o tom, jak je čtení v životě důležité.

Děkujeme všem, kteří přišli děti podpořit i všem, kteří se podíleli na organizaci této události.

Vaše paní učitelky

• Schůzka s rodiči a budoucími prvňáčky

• Vážení rodiče, naši milí budoucí prvňáčci,

srdečně Vás zveme na schůzku, kde se dozvíte více informací ohledně příštího školního roku a nástupu do školy. Schůzka se bude konat v pondělí 19. června od 16:00 v učebně I. třídy.

Těší se na Vás

paní ředitelka Petra a paní učitelka Martina

• Svátek fotbalu - vítězové kategorie M

• FOTOGALERIE

V letošním roce se konal 24. ročník soutěže McDonald’s Cup, kde se poprvé objevila nová kategorie M (malotřídky). Do této kategorie se přihlásilo celkem 209 škol z celé České republiky a nám se povedlo vybojovat 1. místo v republikovém finále.

Svátek fotbalu se konal 29. - 30. 5. 2023 v Uherském Hradišti na Městském stadionu 1. FC Slovácka.

V základní skupině jsme se utkali se ZŠ a MŠ Global Minded Praha (8:3), ZŠ a MŠ Skrbeň (1:2) a ZŠ Dohalice (10:2). Do semifinálového utkání jsme postoupili ze 2. místa a v boji o finále nás čekal vítěz ze 2. skupiny ZŠ a MŠ Lukavice. V nervy drásajícím utkání se nám podařilo v poslední minutě utkání vyrovnat na 2:2 a o našem vítězství rozhodly až penaltové rozstřely.

Finálový zápas se odehrál na hlavním stadionu 1. FC Slovácko v přímém přenosu televizní stanice O2 TV. O celkové vítězství v turnaji jsme opět bojovali se žáky ZŠ a MŠ Skrbeň. Naši malí fotbalisti předvedli velmi kvalitní výkon, soupeře po celou dobu utkání přehrávali, a po výhře 4:1 zaslouženě zvedli krásný Pohár pro vítěze.

Velmi bych chtěla poděkovat všem hráčům, kteří vzorně reprezentovali naši školu a obec, jmenovitě Marku Burianovi, Miroslavu a Markétě Čočkovým, Oldřichu Kalivodovi, Richardu Křížkovi, Lukáši Kučerovi, Danielu a Davidu Šiškovým a brankáři Šimonovi Vrlovi. Všichni jste podali neskutečný výkon!

Největší poděkování patří především klubovým trenérům Miroslavu Čočkovi a Tomáši Křížkovi za dlouhodobou přípravu všech žáků a za čas, který dětem věnují.

Velký dík za pomoc s organizací a zajištěním dopravy pro fanoušky a hráče patří vedení obce Veselá v čele se starostou Danielem Juříkem a místostarostou Tomášem Dujkou. Děkujeme za dlouhodobou skvělou spolupráci.

Celý náš úspěch by se neobešel bez skvělých fanoušků. Do Uherského Hradiště se vypravila celá škola a spousta rodinných příslušníků. Děkujeme za vaši podporu v hledišti! Myslím, že všichni máme z celé akce nezapomenutelné zážitky.

Fotogalerie od pana Kalivody:

Články a videa na internetu:

Petra Slováčková

• Návštěva knihovny

• FOTOGALERIE

Opět po čase nás paní knihovnice pozvala do knihovny. Na besedy s ní se vždycky všichni těšíme. I tentokrát byly děti rozděleny do dvou skupin – starší a mladší žáci. Poslední beseda v tomto školním  roce byla zaměřena na hry. Na hry deskové, karetní, skupinové i pro jednotlivce. Děti mohou během prázdnin dorazit do knihovny a nějakou hru si vypůjčit. Hraní her může dětem určitě prázdniny zpříjemnit.

Velmi děkujeme paní knihovnici Sobotíkové za čas, který nám věnovala.

Kristýna Goišová

• Výlet do Uherského Hradiště s fanděním

• FOTOGALERIE

Dne 29. 5. 2023 se celá naše škola vydala do Uherského Hradiště, kde se odehrávalo republikové finále McDonald’s Cupu. Žáci, kteří se neúčastnili zápasu, s velkým nadšením povzbuzovali a podporovali své spolužáky z tribun. Také se podívali do areálu Živé vody Modrá, kde během prohlídky pozorovali sladkovodní ryby z podvodního tunelu nebo procházeli dřevěnou lávkou nad výběhem praturů. Na konci prohlídky si děti smočily nohy v jezeře a nakoupily upomínkové předměty v obchodě se suvenýry. V závěru dne jsme se vrátili na stadion, kde probíhalo slavnostní vyhlášení. Naši žáci vybojovali 1. místo v kategorii M, což jsme pak všichni společně oslavili.

Vaše paní učitelky

• Pasování prvňáčků na čtenáře

• Srdečně zveme rodiče, sourozence, babičky a dědečky našich nejmladších žáků na Pasování prvňáčků na čtenáře, které se uskuteční příští čtvrtek 8. 6. 2023 v 16:00 ve Veselé škole.

Velmi se na Vás těší

královna Petronela, princezna Martone a hlavní komorná Knihomolka

• Prvňáčci a druháčci v ZOO

• FOTOGALERIE

Na Den dětí – 1. června se uskutečnil výlet do ZOO Lešná. Tohoto výletu plného dobré nálady, sluníčka i zvířátek se zúčastnili naši prvňáčci a druháčci spolu s paní učitelkou Marťou a Kristýnou.  Společně jsme během dopoledne prošli skoro celou zoo, osvěžili se zmrzlinou a potkali velké množství krásných zvířátek.

Výlet jsme si všichni moc užili a den dětí jsme krásně oslavili.

Paní učitelka Kristýna a Marťa

• Den dětí v MŠ

• FOTOGALERIE

Ve čtvrtek 1.6. jsme v MŠ slavili Den dětí. Společný dárek, dřevěný ponk s nářadím, všechny děti potěšil. Na školní zahradě jsme měli spoustu her a soutěží. Skákání v pytli, slalom, přenášení vajíčka na lžíci, chůze s polštářkem na hlavě a jiné. Sladkou tečkou oslavy byla zmrzlina.

Výlet do Prahy

Lukáš Kučera:

V pátek ráno 26. 5.  jsme v 5:22 odjížděli vlakem do Prahy. Cesta trvala 4 hodiny. Ve vlaku jsme s holkama a se Šímou hráli hry. Jízdu vlakem jsem si moc užil. Přijeli jsme do Prahy na nádraží v 9:00. Navštívily jsme: Václavské náměstí, Františkánská zahrada, Pražský hrad, Orloj, Muzeum iluzí, Karlův most, Zlatou uličku, Chrám svatého Víta. Paní učitelky byly moc hodné a vzaly nás na Letnou do Sparty fanshopu. Prošli jsme skoro celou Prahu a moc jsem si to užil. Děkuji moc paním učitelkám 😊

Šimon Vrla:

Ráno v 5:22 jsme odjeli vlakem do Prahy. Jeli jsme v kupéčku. V Praze na hlavním nádraží jsme přestoupili na metro a vystoupili jsme na Václavském náměstí u sochy svatého Václava. Pak jsme šli přes Lucernu do Muzea iluzí. Posvačili jsme ve Františkánské zahradě. Po svačině jme se šli podívat na nejmenší dům v Praze. Následně jsme šli na oběd do obchodního domu Paladium. Z oběda jsme se šli podívat na Prašnou bránu a na Karlův most. Šli jsme na Pražský hrad a na prohlídku chrámu sv. Víta.😀

Daniel Šiška:

V pátek ráno 26. května jsme my páťáci jeli do Prahy. Ve vlaku jsme pozorovali okolí a vše další. Do Prahy jsme dojeli v 9:00. Z nádraží jsme šli na Václavské náměstí. Na Václavském náměstí jsme viděli sochu svatého Václava. Potom jsme šli do Muzea iluzí. V Muzeu iluzí byla zábava a vyfotili jsme hodně fotek. Největší radost mi udělalo, když jsme šli na Letnou do Sparta fanshopu. Ve fanshopu jsem si koupil šálu, dva náramky a šampón. Byl to velký zážitek, moc mě to tam bavilo.

Markéta Čočková:

Vstávala jsem v 3:55 ráno a ve 4:35 jsme vyjeli do Zlína. V 5:22 jsme vyjeli vlakem směr Praha. Cesta vlakem byla příjemná a dostali jsme trička na památku s našimi jmény. V kupéčku jsem jela s Lukášem Kučerou, Šimonem Vrlou, Gabčou Urbanovou a Gabčou Gerychovou. Měli jsme se dobře a byla to tam sranda. Přijeli jsme na hlavní nádraží v Praze, přejeli jsme metrem a šli jsme na Václavské náměstí. Viděli jsme sochu sv. Václava a Národní muzeum. Potom jsme prošli palác Lucerna, kde byl obrácený kůň, pak jsme šli do Muzea iluzí. Tam jsme si udělali hodně fotek. Měli jsme menší přestávku ve Františkánské zahradě. Pak jsme chodili po Praze a viděli i nejmenší dům v Praze. Chtěli jsme si i odpočinout, a tak jsme  šli do obchodního centra Paládium. Šli jsme se podívat na orloj a viděli jsme také Prašnou bránu. Došli jsme na Karlův most, ke Chrámu svatého Víta a pak na Pražský hrad. Byl tam hezký výhled na Prahu. Kluci chtěli do fanshopu Sparty na Letné.

• Rozhodnutí o přijetí do MŠ pro školní rok 2023/2024

• Mateřská škola, jejíž činnost vykonává Základní škola a Mateřská škola Veselá, okres Zlín, příspěvková organizace, rozhodla svojí ředitelkou podle ustanovení § 34, § 165 odst. 2 písm. b) zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, a v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, takto:

O přijetí dítěte je vyhotoveno písemné rozhodnutí, které je součástí spisu dítěte ve škole.  Přijatým dětem není rozhodnutí v písemné podobě doručováno, zákonný zástupce si může požádat ředitelku školy o jeho vydání.

Rozhodnutí o nepřijetí k předškolnímu vzdělávání bude doručeno v písemné podobě zákonným zástupcům.

Poučení:

Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne jeho doručení. Odvolání se podává u ředitelky mateřské školy, jejíž činnost vykonává Základní škola a Mateřská škola Veselá, okres Zlín, příspěvková organizace, a rozhoduje o něm Krajský úřad Zlínského kraje.

2023-05-26-rozhodnutí o přijetí do MŠ

Ve Veselé dne 26. 5. 2023

Mgr. Petra Slováčková, ředitelka školy

• Kašavský běh

FOTOGALERIE rajce.net

V úterý 23. 5. jsme se vydali se 14ti závodníky z naší školy na Kašavský běh, kam se sjelo více než 200 závodníků. Počasí bylo jak na objednávku a dobrá nálada nás provázela po celou dobu. Musím uznat, že v naší škole máme opravdu dobré sportovce, neboť hned 9 dětí se umístilo do desátého místa, a i nějaké placky jsme přivezli. Jak se našim běžcům dařilo a kdo nás reprezentoval?

Kat. I. - kluci - Jakub Cholasta (6.), Teodor Křížka (17.)

Kat. I. - holky - Andrea Horáková (8.)

Kat. II. - kluci - Oldřich Kalivoda (1.), Miroslav Čoček (18.)

Kat. II. - holky - Křížová Dominika (7.), Kovářová Beáta (8.), Vrlová Eliška (15.)

Kat. III - kluci - Burian Marek (3.), Křížka Richard (5.), Kučera Lukáš (15.)

Kat. III. - holky - Hořínková Ema (7.), Čočková Markéta (10.), Čuříková Ella (15.)

Všem závodníkům patří velikánská pochvala!

Eva Hořínková

• Procházka Veselským lesem

• Všichni jste srdečně zváni na tradiční procházku Veselským lesem v sobotu 3.6.2023 od 13:30 se startem na hřišti u pizzerie!

Těšíme se na vás!

Unie rodičů, paní učitelky a další pořadatelé