• Novinky

• Pasování prvňáčků na čtenáře

• Srdečně zveme rodiče, sourozence, babičky a dědečky našich nejmladších žáků na Pasování prvňáčků na čtenáře, které se uskuteční příští čtvrtek 9. 6. 2021 v 16:00 ve Veselé škole.

Velmi se na Vás těší

královna Petronela, princezna Martone a hlavní komorná Knihomolka

• Taneční přehlídka Slušovice

FOTOGALERIE

Náš taneční kroužek (děvčata z 1., 2. a 3. třídy) se v neděli 29. května zúčastnil přehlídky ve Slušovicích.
              Holky poprvé vystupovaly před cizím publikem a zvládly to skvěle. Předvedly tři taneční sestavičky, které
              se naučily během letošního roku. Mají velkou pochvalu za reprezentaci naší školy i celé Veselé.

Děkuji Dance Křížkové za celoroční vedení kroužku a také za účast našich děvčat na taneční přehlídce.
              Dále bych chtěla poděkovat všem rodičům za odvoz dětí.

Petra Slováčková

• Vítání občánků

FOTOGALERIE

21. května proběhlo slavnostní vítání občánků. Rodiny s dětmi, pan starosta, naši žáci i ostatní se sešli v centru volného času. Vítání proběhlo po delší době a panu starostovi rodiče představili celkem pět dětí. I několik žáků z naší školy mezi sebe přivítalo nové občánky Veselé. Děti zarecitovaly několik básniček, zazpívaly ukolébavky a na závěr překvapily hrou na barevné zvonečky. Vítání si všichni moc užili, budeme se těšit na další.

• Malá školní olympiáda

FOTOGALERIE

20. května se na fotbalovém hřišti konala Malá školní olympiáda. Děti si poměřily síly ve čtyřech základních atletických disciplínách: běh na 100 m, běh přes překážky, skok z místa a hod raketkou. Školáci byli rozděleni do čtyř věkových kategorií: mladší dívky, mladší chlapci, starší dívky a starší chlapci. Všichni byli moc šikovní, ale medaile získali jen ti nejlepší. Počasí nám přálo, proto děti na závěr uvítaly malé vodní osvěžení.

Už teď se těšíme na další ročník! Sportovci, kteří nebyli spokojeni se svým výsledkem, můžou celý rok trénovat.

Unie rodičů

• Plavba lodí po Baťově kanálu

FOTOGALERIE

25. května 2022 jsme byli na školním výletě, na lodi Morava. Pluli jsme lodí po Baťově kanálu. Z Lípy nad Dřevnicí jsme jeli vlakem  do Otrokovic, pak jsme přesedli a pokračovali až do Spytihněvi. Na lodi bylo i občerstvení. Bylo to super! (Šimon V.)

Na školní výlet jsme jeli vlakem. Když jsme dorazili na loď, byla jsem překvapená. Vypadalo to jak v nějaké VIP lodi. Byla tam paní, která nám říkala různé informace o lodi, také nám pokládala otázky. Na lodi byl i bufet. Na horní palubě lodi byly sedátka a odtud krásný výhled. Na lodi jsme i posvačili. Po skončení plavby jsme si chvíli hráli i na místním dětském hřišti. Po příjezdu do Zlína jsme společně šli na zmrzlinu. Já jsem si dala malinovou s jogurtem. Po celou dobu výletu byly trošku přeháňky, počasí nám nepřálo. (Gabriela U.)

Na výletě jsme pluli lodí po Baťově kanálu. Bylo to hrozně super. Dozvěděli jsme se různé informace o kanále i o Napajedlích. Byla to prostě VIP loď. Na lodi bylo všechno, na co si vzpomenete: záchod, bufet a super výhled. Myslím, že si to všichni užili. Určitě děkuji paním učitelkám za tak skvělý výlet. (Markéta Č.)

• Bylinková výprava

FOTOGALERIE

Ve středu 19.5.2022 jsme se všichni společně vydali na bylinkovou výpravu. Vzali jsme papírové tašky na bylinky a vyrazili jsme autobusem směr Podkopná Lhota. Na začátku výpravy nás čekala louka plná bylinek, a tak jsme se hned dali do sbírání. Přešli jsme přes louky a les, až jsme po několika hodinách dorazili zpátky na autobusovou zastávku s taškami plných bylinek a se spoustou zážitků. Počasí nám po celou dobu přálo, a my jsem si výlet moc užili.

V úterý 17.5.2022 se vybraní žáci z 1. až 5. ročníku zúčastnili sportovní akce s názvem Kašavský běh. Přesto, že počasí nebylo úplně ideální, naši běžci se jej nezalekli a do běhu vložili všechnu svou energii. Krásnou bronzovou medaili za 3. místo si odvezl Olinek z 1. ročníku. Ostatním našim veselým sportovcům však také patří obrovská pochvala. Myslím, že si to všichni moc užili a už teď se těší na příští ročník závodu.

Gabriela Pátková

• Pohádková knihovna

• Blíží se nám Mezinárodní den dětí. Přijďte to společně oslavit 26.5. v 17:30 hod. do knihovny!!!! Společně s paní Knihomolkou si přečtete pohádku a každý dostane malý dáreček. Pohádkový převlek s sebou!

Těší se na Vás

paní knihovnice Knihomolka

• Výlet s předškoláky

FOTOGALERIE

Ve čtvrtek 12.5.2022 předškolní děti navštívily IQ PLAY FESTIVAL ve Vizovicích na kulturním domě. Děti měly možnost si vyzkoušet spoustu nových her, hlavolamů i stavebnic z nejrůznějších materiálů. Děti vydržely zkoumat nové hry téměř 2 hodiny. Poté jsme se přesunuli do zámecké zahrady a prozkoumali všechny venkovní prostory u ní. Na lavičce s výhledem na rybník jsme si dali svačinu, občerstvili se a pokračovali procházkou na vlakové nádraží. Nasedli jsme na vlak a odjeli směr Lípa, kde nás čekali rodiče. Odpověď na otázku, zda se výlet líbil, zněla: Kdy pojedeme zas?

Paní učitelky z MŠ

• Bylinkové mámení

FOTOGALERIE

Naše základní škola Veselá se zapojila do projektu Sběr léčivých bylin ve školách. Jelikož v dnešní moderní době přichází děti čím dál méně do kontaktu s bylinami a nemají o nich mnoho informací, rozhodli jsme se v rámci školy o zapojení do projektu, který je zaměřený na sběr a sušení léčivých rostlin, ze kterých se dále budou vyrábět čaje. Tímto bychom chtěli u dětí projevit zájem o léčivých rostlinách a jejich účincích pro lidské zdraví. V rámci projektu proběhla na naší škole přednáška, kterou zprostředkovala společnost LEROS. Během přednášky jsme se dozvěděli, jaké máme léčivé rostliny, jaké části rostlin máme sbírat, jak je sušit apod. Více jsme se o léčivých rostlinách dozvěděli od místní knihovnice, která si pro naše žáky připravila krásnou přednášku s ochutnávkou a povykládala nám o dalších možnostech zpracování léčivých rostlin.

V pátek 29. 4. 2022 Unie rodičů při ZŠ a MŠ Veselá uspořádala pro místní děti zábavné odpoledne plné her a tancování. Na úvod akce vystoupily naše malé tanečnice pod vedením Danky Křížkové. Všechny maminky z Unie rodičů připravily výborné pohoštění a zajistily také přípravu ohně a opékání špekáčků. Děkujeme všem maminkám za přípravu a organizaci celé akce, kterou si děti velmi užily.

Petra Slováčková

• Předškoláci se učí venku

FOTOGALERIE

Dnešní den 5.5. je krásné slunečné počasí a předškoláci se “učí“ venku. Chystáme se vyvýšený záhon na pěstování zeleniny. Sbíráme bylinky na louce a povídáme si co která bylinka léčí. V košíčku máme jitrocel, sedmikrásky i řebříček. Usušíme se v MŠ a společně čaj připravíme a vypijeme. Pokračujeme v našem učení při dalším hezkém počasí.

Paní učitelky z MŠ

• Divadelní představení Africká pohádka

FOTOGALERIE

Ve středu 4. května měly všechny děti možnost zhlédnout divadelní představení "Africká pohádka aneb Podivuhodná dobrodružství doktora Holuba". S touto pohádkou k nám dorazila divadelní společnost Divadélko pro školy z Hradce Králové. Představení se zúčastnily všechny děti ze školky i školy.

Herci zábavnou formou seznámili děti s cestovatelem Emilem Holubem. Tento cestovatel vyprávěl své zážitky z Afriky a seznamoval žáky s africkými zvířaty, se kterými zažil spoustu dobrodružství. Smyslem celého představení bylo vytvoření pozitivního vztahu k přírodě a všem živým tvorům. Na pozadí lehce ztřeštěných příběhů se všichni dozvěděli něco o Africe a o známém českém cestovateli.

FOTOGALERIE

Pátek 29. dubna byl důležitým dnem pro naše čtvrťáky a páťáka. Čekal je totiž výcvik, na jehož konci mohli získat průkaz cyklisty. Našeho společného výletu se zúčastnili také třeťáci, pro které to bylo zatím jen na zkoušku, ale za rok je to čeká už naostro! Brzy ráno jsme vyjeli vlakem z Lípy až do Malenovic, kde se nachází dopravní hřiště. Na začátku pan lektor všechny přivítal a spolu s žáky si zopakoval základy dopravní výchovy. Žáci byli velmi šikovní. Lektor všechny žáky pochválil, bylo vidět, že zkušebním testům věnovali dostatek času, a to jak ve škole, tak i doma. Po absolvování písemných testů se žáci přesunuli na praktickou část výcviku. Jejich úkolem bylo předvést jízdu na kole podle dopravních předpisů. Žáci museli reagovat na dopravní značky, dávání přednosti, semafory, ale také na pokyny policistů. Lektor chodil mezi cyklisty a sledoval jejich jízdu. Pokud někdo učinil nějaký přestupek, dostal trestný bod. Za více trestných bodů by žákovi nebyl průkaz vystaven.

Naši žáci však byli velmi ukáznění a jezdili podle pravidel. Všichni nakonec cyklistický průkaz obdrželi.

Kristýna Goišová

• Výlet do ZOO Zlín

Tak jsme se dočkali…

Konečně po dvou letech různých covidových opatření jsme se vypravili na výlet! Zvládli jsme to nad očekávání i s těmi nejmenšími. Za celou dobu si nikdo z dětí nepostěžoval: ,,Bolí nožičky.“ Viděli jsme spoustu zvířat, a dokonce se svezli i vláčkem. Máme radost, že vše nám přálo, včetně počasí.